Prohledat tento blog

pondělí 19. března 2012

Objevuju Vietnam v bistru Tuan a Lan na Jiřáku

    Včera jsem si v lidovkách přečetla článek o vietnamském bistru na náměstí Jiřího z Poděbrad ve Slavíkově ulici 1657/1. Těšila jsem se, až si tam jednou zajdu a ochutnám, ale popravdě mi to nedalo a hned dneska jsem si tam zašla. Přesně jak psali v článku, v bistru bylo dost lidí a pěkně to tam vonělo. Čekala jsem, že bude větší, ale malý prostor umocňuje živou atmosféru. Návštěvníci si nosí jídla domů, nebo si je zdlábnou na stojáka. Výběr není tak obrovský jako v čínských restauracích, ale víme, že i pan Polreich říkal, že restaurace se má soustředit na pár jídel a připravovat je dobře a s láskou.
     No a vařej tu dobře? Mě chutnalo moc. Objednala jsem si typickou vietnamskou polévku Pho bo a Pho ga (85,-) a krevetové závitky (30,-/ks) stejné jako na obrázku. Polévka má plnou chuť, je voňavá, není příliš mastná, je v ní spousta rýžových nudlí a uzounké plátky masa, navrchu je posypaná spoustou koriandru, který já osobně zbožňuju a je mi líto, že se u nás nepoužívá více. Taková polévka zasytí i mě jako hlavní jídlo. Závitky vypadají skvěle, podávají se se sladkokyselou omáčkou s chilli, ale ještě lépe chutnají. Uvnitř rýžového obalu jsou krevety, salát, maso, ale co mě nejvíce potěšilo, je v nich spousta máty, díky které závitky chutnají maximálně svěže a myslím, že jejich chuť je nejspíš návyková. 
     Jediné mínus by mohlo být v podávání jídel v jednorázových miskách s plastovými příbory. Ale popravdě, radši si užiju pochoutku z jednorázovky, než abych se cpala glutamátovými omáčkami z porcelánu.

Bistro má své stránky i na facebooku, mrkněte se: http://www.facebook.com/photuanlan


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat